Consumentenbond: maaltijdbezorgers misleiden klanten

 

TILBURG – Deliveroo, UberEats en Thuisbezorgd nemen het volgens de Consumentenbond niet al te nauw op het gebied van transparantie. Waar Deliveroo en UberEats het restaurantaanbod groter maken dan het eigenlijk is, kan Thuisbezorgd niet altijd garanderen dat een maaltijd nooit duurder zal zijn dan de rekening die je in het restaurant krijgt gepresenteerd.

 

In een persbericht meldt de Consumentenbond dat extra kosten bij UberEats en Deliveroo ‘pas bij het afrekenen als een duveltje uit een doosje tevoorschijn komen’. Het is daarom voor klanten niet direct duidelijk hoeveel ze voor hun bestelling kwijt zijn. Thuisbezorgd misleidt zijn klanten volgens de belangenvereniging niet, maar kan niet altijd de eigen prijsgarantie waarmaken.

Misleiding 

In een reactie aan Het Parool ontkent Deliveroo klanten te misleiden over de kosten van een bezorgmaaltijd. ‘Deze worden duidelijk gemaakt voordat een klant een bestelling plaatst op de ‘mandje’-pagina. Hoe deze servicekosten worden berekend, leggen we ook duidelijk uit in onze app, in onze ‘veelgestelde vragen’ en in onze algemene voorwaarden’.  UberEats zegt de bevindingen van de Consumentenbond te gaan onderzoeken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *